Kom til live koncert med Lola Ajima & Julie Østengaard.
 

To artister fra lydkunstnerkollektivet Deus Ex Machina spiller to live koncerter med hver deres bud på både moderne og traditionelle tilgange til spatialisering på et højtalersystem: acousmonium og multikanal

Lola Ajima (DK) - er uddannet elektroakustisk komponist fra Conservatoire de Pantin i Paris. Udover at være co-founder af Deus ex Machina kollektivet, er Lola også medstifter af Beats by Girlz Denmark og live looper i audiovisual bandet Lola and Yukao Meet. Mere info på: https://soundcloud.com/lola-ajima og www.lolaandyukaomeet.com .

Hendes virke udspringer af den franske lydkunst-tradition musique concrete, eller akusmatisk musik som det kaldes i dag - lyd hvor man ikke kan se kilden. Hendes værker er komponeret af elektronisk manipulerede reallyde og syntetisk fremstillede klange og knitren. Værkerne opføres live på et acousmonium, også kaldet et højtalerorkester, hvor mange højtalere er placeret rundt omkring publikum. Kunstnerens opgave er her live at skabe et immersivt rum, ved spatialt at manipulere værkets stereobilleder, med omtanke for hvordan musikkens interne rum kan foldes tredimensionelt ud omkring publikum i det fysiske rum. Lola udforsker kontrasterne i bevægelser og rum i sine kompositioner og er især inspireret af naturkræfternes rasen og byens forskelligartede lydlandskaber. Lola vil performe egne og andres værker til koncerten.

Julie Østengaard (DK) - er elektronisk komponist og lydkunstner. Julie arbejder med lyd i både performative og installatoriske formater og finder en særlig værdi i forholdet mellem digital og analog, virtuel og fysisk. Mere info på www.julieoestengaard.com. Julie spiller en improviseret live-koncert, som i forlængelse af hendes workshop den 8. februar, vil bestå af hendes spatialiserings software designet i max/msp - et system båret af vægtet tilfældighed og algoritmisk automation. Lyduniverset vil være præget af synth klange, der spiller sammen med real-time samplinger af synth stemmerne. Sammen dannes et lydbillede af forvrængede ekkoer og forskudte rytmer, hvis lyde associerer til både mekaniske samt organiske elementer, hvorfra titlen til kompositionen kommer; ‘Mechanic Lifeforms’.

Arrangementet er støttet af Frederiksberg Kommunes Musikudvalg.

Type
Koncert
Dato og Tidspunkt
8. februar 2020Kl. 20:00 til 22:00
Sted
Performance
Pris
106